Pilis (Rókahegy)

Sajnos a betervezett kéktúra folytatása időjárási és egészségügyi gondok miatt tovább tolódik, így egy rövid kiruccanás valósult meg a hétvégén. Többször tervezetem már munkába utazásom során, hogy a sziklás kis "hegyet" meglátogatom, de most jött el az ideje.

Békásmegyer - Ófaluból indul az út, mert a régi múltat idéző házai ritka látvány Budapesten és közelében. A falurészből kifelé menet akár ki is próbálhatjuk a mezítlábas ösvényt is. A piros sávra vezető út ahogy haladunk rajta, úgy vált át tanyasi hangulatúvá. Találkozhatunk tehenekkel, lovakkal és ne lepődjünk meg, hogyha kecskék csapata vág át előttünk az úton. Amint ráérünk a piros sávra már a természetben találjuk magunkat legelők mentén. Mivel Budapest mentén haladunk így a hangélmény nem az igazi, de nyugodtan keresgélhetünk csipkebogyót, diót és sok mezei és erdei növényt megvizsgálhatunk. A legelők után kellemes erdei ösvény vezet tovább, ahol egy először morgós, majd óvatosan, félőn közelítő aranyos bozontos kutya kísért tovább a kőbánya felé. Kis idő múlva beleütközünk a piros háromszög jelzésbe ami bányához vezet. Itt a kutyus már megállt és nem követett tovább. Pár tíz lépés felfelé, és máris a bánya legmagasabb pontjáról csodálhatjuk a panorámát. Egy kis hegymászó csapatot is megfigyelhettünk, ahogy kapaszkodnak fel a meredek sziklafalon. Visszafelé menet rögtönzött szemétgyűjtési akcióval hagytuk el az erdőt, és tértünk vissza a városba.

Kellemes kis kikapcsolódási lehetőség ez a laza túra azoknak, akik egy kicsit ki akarnak lépni a nagyváros épületei közül.