Bükk (Felsőtárkány / Várhegy - Eged / Eger)

Várhegy kő képeAz előző kÉk túra okozott lábfájdalom miatt úgy döntöttünk, hogy egy rövidebb kis táskás túrára vállalkozunk, melynek helyszíne szülővárosom Eger környéke lesz. Ki is néztem gyorsan a fiatalkoromban sosem elért célt, a Várhegyet. Úgy terveztük, hogy Felsőtárkányból indulva felmegyünk a csúcsra, majd Síkfőkút felé távozunk az erdőből.

Felsőtárkányi tó mellől indultunk és követtük a tanösvényt a Várhegy felé. Az út könnyen járható volt a közelmúltban tomboló vihar ellenére is. Úgy terveztük, hogy felfelé haladva kitérünk megnézni az Arnóckői-sziklaodút. Ez sajnos nem sikerült mert ezt az ösvényt már nem tudták megtisztítani a rengeteg kidőlt fától, és a jelzést sem tudtuk nyomon követni. 20-30 perc keresgélés után feladtuk és tovább mentünk a csúcs felé. Út közben rengeteg kullanccsal kellett megküzdenünk sajnos. Próbáltunk haladni, de sok szünetet kellett beiktatni lábfájdalmaim miatt. Végül felértünk bár a tetőn is több kidőlt fán kellett átvergődnünk. Sajnos erről a csúcsról ha nem mászik fára az ember a kilátás szinte nulla, a fára mászást pedig nem tartottuk kellően biztonságosnak. A cél elérve, küldetés teljesítve. Megebédeltünk és elindultunk lefelé.

piros jelzésű fa

Várkúton muszáj volt megállni, mert ki kellett próbálni az új turistaházat akár csak egy kávéra is. Itt el is döntöttük, hogy mégsem Síkfőkút felé megyünk, inkább gyalogolunk még plusz 5-6 kilométert és elindulunk az Eged felé. Jó döntés volt, kellemes séta után a kilátás lenyűgöző. A távolban kéklő Kékest épp kezdték beborítani a felhők...